Stewie: Which is hugging someone really hard with your legs.
Brian: Nope.
Stewie: Oh, well you'll tell me if I get it right?

Stewie: Hey Brian, show her your Boost mobil phone.
Brian: Stewie has AIDs.

Oh yeah, every woman looks great in a sundress.

Brian: I mean I was having fun, making new friends, getting laid all the time, sleeping like a rock - but you made the call. You unilaterally decided I was better off a bitter alcoholic failure who could only hang out with a baby.
Stewie: Hey! We have fun.

Stewie: I've been approaching this far too intelligently. He's an idiot, so this shouldn't be hard at all! Hey Brian, you want to go see Doctor Hartman and get that procedure where you get two weiners?
Brian: Whoa, hell yeah! That way when I watch Black Swan, I can aim one at that Natalie Portman, and aim the other one at -
Stewie: Yes, yes, yes, we all know who the other one was.

Brian: Winning!
Peter: Haha, remember somebody said that?

Brian: Bazinga!
Peter: Haha, like what the guy scientist says. Brian, say something else from TV!
Brian: Watchu talkin bout Willis!?

Peter: You want a beer?
Brian: Peter, it's 11 AM.
Peter: If the clock ain't digital, you don't know that!

Haha, Brian's stupid! I must alert the townsfolk!

Chris

Brian: What's on his arms?
Stewie: Those are waterwings. He was terrified of the water.

Brian: Excuse me Mr. Hemingway. Can I have a beer with you?
Ernest Hemingway: Sure, I love life and all the people in it.
Brian: Thanks and, as a fellow writer, I'd love to talk to you about your craft God if only we can get rid of these damn arms and attach the pen directly to the heart.....
[Hemingway shoots himself]

Stewie Also, I gave the string quartet the music for highway to the danger zone
Brian: You have the sheet music for highway to the danger zone?
Stewie: Uh, yeah, that's all I keep in here. It's power bars and sheet music

Family Guy Quotes

Stewie: Alright Brian, I'm gonna go up to the upper level and run this wire down through the wall. Grab your walkie, I'll call you when I get up there.
Brian: Okay.
(Stewie walks away, is heard over the walkie-talkie)
Stewie: Brian, pick up. Over.
Brian: What?
Stewie: Brian, please say "over" when you are finished talking. Over.
Brian: (sighs) What? Over.
Stewie: Do you see the wire yet? Over.
Brian: No.
Stewie: Nooooo what? Over.
Brian: No. Over.
Stewie: Okay, I'm gonna start feeding it through. Over.
Brian: Wait, If you haven't started feeding it, why'd ya ask me if I could see it?
Stewie: Didn't copy that. Over.
Brian: I said why did ya ask me if I could see it if you haven't started feeding it. Over.
Stewie: Oh that's better, I can hear you now. Over. Do you see it yet? Over.
Brian: You know, you're a jackass. For the record, I don't wanna hang out with you anymore when this is over.
Stewie: When this is what Brian? Over.
Brian: I said, I don't wanna hang out with you anymore when this is over.
Stewie: When this is what? You've got to finish your sentence. Over.
Brian: That's it, my sentence is over.
Stewie: Your sentence is what, Brian? Over.
Brian: My sentence is- wait a minute. I have to say over, even if the sentence ends with the word over?
Stewie: Ends with the word what, Brian? Over.
(the wire descends through the wall)
Brian: Oh, I see the wire.
Stewie: You see the wire what? Over.
Brian: Over! (yanks on the wire, pulling Stewie down with it)

[disappointedly] You wanna hurt me? Go right ahead if it makes ya feel any better. I'm an easy target. Yeah. You're right. I talk too much. I also listen too much. I could be a cold-hearted cynic like you, but I don't like to hurt people's feelings. Well, you think what you want about me. I'm not changin'. I like me. My kids like me. My friends like me. 'Cause I'm the real article. What you see is what you get.

Peter